Essä

Bräsar på benen och blottar engenheter. Vad är mig personligt? Vad ska här berättas… vad vill jag kommunicera. Spottar ut påståenden på 9 meter akvarellpapper. Blandar umbra och paynes grey. Pigmentet stör mig ur balans. Ledorden som håller mig i handen, eller rättare sagt knuffar mig i ryggen är: – Gå så nära att du inget ser. Försök och våga måla fult!

5 svar

  1. Fult kan oxå vara intressant. Om än svårare att sälja.

  2. Mja, det är svårt att skapa om man har krav på säljbarhet :)
    Var sak har sin tid.

  3. Umbra är torrt och knastrigt. Hu ett sånt otäckt pigment! Paynes däremot…mmmm.

  4. Jag tror jag älskar googles översättningar! Jag skulle översätta inläggets text till engelska och resultatet blev:

    ”Fire at their legs and baring Engen units. What is me personally? What should this story … what I want to communicate. Spit out the claims of 9 meters watercolor paper. Mixing umber and Payne’s gray. Pigment disturbs me off balance. The key words to keep me in your hand, or rather, pushes me in the back is: – Go as close to you no see. Try and have the courage to paint ugly”

    Just första meningen är ju tokrolig!
    Hu vilken otäck översättning :)

  5. […] PaljettenQ Hur djup är behovet/begäret, som en ocean eller en kaffekopp? Om jag tappar orden ritar jag mellan raderna. « Essä […]

Kommentera

