Hatar nätet

Om man inte syns finns man inte. I mitten av förra veckan nappades min professionella hemsida och ersattes med reklam för fettsugning. En mer luckrativ verksamhet kanske men föga smickrande för mina kundkontakter. Sedan dess har jag försökt nå webhosten och söka efter bolaget som sköter det hela. Inte ens VD svarar i telefonen, snart ringer jag hans mamma!

Det är så dålig tajming nu när jag har flera stora projekt på gång kan man ju inte vara utan hemsida och den e-postadress som var knuten till sidan. Alltså, det här med internet är ju kalasbra, men jisses vad handfallen man blir om man inte kan något. Jag har en virtuell tumme mitt i handen som inte vet hur man gör om man blir osynlig och bortkollrad. Usch vad jobbigt!

Dessutom har jag en ny mobiltelefon som är onödigt krånglig. Jag måste läsa bruksanvisningen för att ladda över bilder till datorn. Där av denna bloggtroka på sistånde. Jag och tekniken kivas… ska kanske lägga ned hela skiten. Som min kollega säger: ” Det enda jag vill är att måla tavlor, och sälja dem”. Men det är inte heller min grej, men väl värd att tänka på.

4 svar

  1. Jo du jag har slagits med min hemsida. Den är inte proffsig eller vacker men den är min :)
    Förstår din frustration. Jag hoppas det fixar sig!
    Kram Syster Yster

  2. Ja, den är tillbaka, på sätt och vis. Jag fick skriva allt raspigare brev till webhosten. Ska byta så fort det går. Man vill ju att de ska följa avtal och vara pålitliga. Man betalar ju för att få bra service :)

  3. Du skulle bara våga lägga ner!

  4. vågar ju inte när du säger det så där :P

Kommentera

