Har du roligt på jobbet?

När jag städade lite i mina bildmappar på datorn fann jag denna bild. Det är jag som sitter och jobbar på en teckning i stugan. Jag får frågan ibland: – När hade du roligt på jobbet sist?

Det var ett tag sedan sist *erkänner*. Jag trivs bäst när jag inte har speciellt mycket press på mig än min egen piska. Alltså när jag inte behöver kompromissa och anpassa mig efter budget, stadsplanering, arkitekter, beställare, gatukontoret och fan och hennes moster. Nej, jag tror att den där teckningen på bilden får symbolisera konstnärlig frihet. Den gjorde jag till en separatutställning för ett par tre år sedan… Jag blir lite yr när jag tänker på att det var så länge sedan jag var fri.  Så nu planerar jag in en spontan frihet till år 2011. I år kommer jag att vara tyglad och schemalagd hela året. Men det har också sina fördelar. Jag måste bara lära mig att ta tillvara tid på ett annat sätt än förut. Ifrågasätter du någonsin vad det är för arbete du gör? När hade du roligt på jobbet sist?

Johnny- Stationsvakt´s  målande kommentar ”vem gör de där tavlorna?”:

 :)

8 svar

  1. Jag har roligt på jobbet när jag är totalt sysslolös och inget händer, sån är jag. :-)

    Och tack för bilden förresten, den besvarar frågan jag alltid har ställt mig: -Vem gör de där tavlorna?

  2. … Humm, någon måste väl göra hötorgskonst också? ;)

  3. Frihet på jobbet? En utopi för en kontorsråtta som jag, även om jag till och från faktiskt har roligt på jobbet. När jag får utamana skallen med nåt. Men just nu är det mest apjobb. Totalt hjärndödande. Och noll roligt.

  4. Jag tänkte faktiskt lite på dig då jag funderade på hur roligt jag har på jobbet. Du sa ju att det är hemskt att man ägnar tid åt ett arbete som inte ger glädje…
    Även om jag har ett så ”fritt” arbete som jag har, så kan jag ändå tycka att det är skittråkigt på jobbet emellanåt. Men visst, jag kan ju faktiskt påverka min situation mer än om jag t.ex. skulle jobba i tillverkningsindustrin vid ett löpande band.

  5. ser så härligt ut på bilden!

    jo men jag har ofta kul på mitt jobb.
    om jag ojar mig över nåt så är det väl att man måste lägga så himla mycket schemalagda timmar av sitt liv av att vara där att vara bunden och så.
    jag har ju så varierande arbetsuppgifter, kör till och med bokbuss en eftermidda i veckan och det e ett äventyr i dessa snötider…

  6. Bokbuss :), oj, ja det vore ju ett roligt extraknäck. Jag har funderat på att jag kanske måste skaffa mig ett jobb som ger lite regelbunden inkomst. Det vore roligt med något som är helt olikt det jag gör dagligdags.
    Förut jobbade jag vaken natt på ett korttidsboende, men det var 73% och tog allt för mycket kraft att ha kvar. Så jag funderar på något ”lättare” men gärna mer utmanande…

  7. Tecknar du bara i det övre högra hörnet?

  8. …. jag börjar ju alltid någonstans

Kommentera

