Var där och ingen fyrkant

Jabadoo, ikväll är det dags för årets höjdpunkt! Ja, om man gillar att gå på konstmässor och mingla runt i ett svettigt hav av människor. Massor av konst och kultur från klockan sju… Det är roligt att se vad som ”gäller” och att träffa vänner från när och fjärran. Det är inte bara ensklida verk som lyfts fram i rampljuset utan snarare tendenser och kulturströmningar. Här kan vi stötas och blötas på seminarier, föreläsningar och spontana debatter. Årets fokus ligger på konstnärsdrivna projekt som har en fast lokal, typ galleri eller projektrum. Super Market håller på hela helgen, platsen som gäller är Kulturhuset i Stockholm.

”Jag gillar redan den geografiska platsen för eventet, jag hittar dit! ” sa lantfjollan som går vilse mellan tågstationen och Sergelstorg om hon tittar för mycket på duvorna. :)

5 svar

  1. Igår sa min kompis som var över och fikade att hon och några tjejkompisar skulle dit i helgen, verkar kul.
    Njut du av minglet lite för mig också, snorig är jag, synd om mig va?
    Kram

  2. Jo, det är synd om alla som snorar i dessa tider, det är tungt att bli sjuk så här i slutet av vintern. Och extra synd om dig är det för att du har så lite ork att slösa på virusangreppen. Krya på dig!

    Minglet var mycket roligt, jag knöt massor av nya kontakter och det är mycket bra. Jag är nöjd. Men hemresan var en katastrof. Tågtrafiken stod stilla då det hade hänt en olycka norr om Stockholm och vi fick vänta väldigt länge på ersättningsbussarna… och bussen var iskall. Istället för att komma hem vid midnatt dröjde det ända till klockan 3 på morgonen. Så idag gäspar jag mig igenom ett årsmöte och nickar mig igenom en arbetsdag utan större lust att göra något vettigt.

  3. Låter spännande tycker jag men kanske lite väl långt…

    Trevlig helg!

  4. Du skulle stannat kvar och druckit rödvin med mig idag istället! :-)

  5. Ja, det hade ju varit guld. Men eftersom jag satt halva natten på tåget/bussen så är jag rätt nöjd med att ta det lite lugnt här hemma :)

Kommentera

