Låt oss titta på ytan

Man ska ju inte dömma hunden efter håret sägs det ju. Men nog dömmer jag folk efter yta. Det är ju det första man ser.  Jag får en massa förutfattade meningar genom att se på vad folk har på sig och hur de för sig. Men det är ju ingen garanti för att jag har rätt angående personligheten hos den jag just har avkodat efter eget tycke. Ofta studerar jag det andra har på sig för att inspireras eller avskräckas. Jag gör ofta förstudier inför mina egna klädköp för att ha en aning om vad det är jag kan tänka mig vilja ha.

Framför allt gillar jag att titta på skor. Det är det första jag lägger märke till när det kommer till kläder…. ja, så till vida inte personen har en rånarluva på sig eller annat som är omöjlig att missa. Tyvärr sträcker sig intresset mest till att se på andras skor. För jag har inte speciellt många eller fia skor i min ägo. Jag har sedan vi skaffade hund blivit rätt praktisk och tycker att allt med gortex är rätt mysigt.

Men vad är det för ytligheter du fastnar för när du slötittar på andra männsikor?

18 svar

  1. Muskler. Jag försöker alltid få grepp om hur muskulösa folk är. Japp. Jag spanar in brudarna i duschen på F&S. :-)

  2. På Frsikis tittar… eller snarare fastnar jag för hur pryda eller avslappnade medmotionärerna är.
    Det kan vara riktigt roligt att se någon trä på sig en minimal tringtrosa under en handduk och sedan trippa fram till hårtorken ”fullt påklädd” :)

  3. Ögon, alltid ögon.

  4. ja jaaa…. ni vill liksom titta under den där ytan av kläder.
    Om jag nu ska nämna något jag tittar på så är det munnen och då när den pratar. Läpparna som rör sig och tungan bakom tänderna. :)

  5. Bröst

  6. :)

  7. Ansiktet.

  8. Ni karlar är väldigt korta och koncisa i era val… :)

  9. Ops, nu kommer jag att vara väldigt medveten om min tunga när du och jag ses … kanske sväljer jag den i farten ha ha!
    Jag scannar nog av helheten i klädsel och sättet andra rör sig på, klart att jag som de flesta andra drar slutsatser av hur folk klär sig. Men jag känner nog in andras ”utstrålning” i första hand, dömer inte bort någon efter kläder, men kan ju läsa mig till de koder personen har valt att sända ut. För visst väljer vi väl på något vis hur vi vill visa upp oss? Klart att de som inte har så mycket pengar svassar runt i dyraste plaggen, man kan ju klä sig sobert ändå.
    När jag ser på män eller efter att jag har sett att utseendet passar mig ha ha om man säger så… så är det faktiskt skorna jag tittar på. Är gräsligt svag för en viss typ av loafers gärna med vita strumpor till, fast det inte ska vara så enligt de som kan det här med kläder och vad som är passande. Det är Gene Kelly som dansade in i mitt hjärta under uppväxten i svarta loafers med vita strumpor, såg du honom?
    Själv har jag svält så av cortisonet så jag får nog snart söka mig till avd tält för att hitta något som sitter vettigt.
    För mig är det resår i midjan som är prima vara just nu och det brukar ju inte ligga i topp på fräscht mode så jag ser väl ut som den kärring jag med åren har blivit. ;)
    Kram

  10. *S*… jag letade upp lite bilder på Kelly, efter som jag inte visste vem det var. Men nej, vita sockor till mörka skor är inte speciellt snyggt tycker jag. Men skorna var rätt ok ändå.

    Det där med utstrålning och hållning är ju viktigt. Helst med dem som klär sig extrovert bör resa sina kläder på ett adekvat sätt. Jag såg en ung kille i filthatt och kape… det hade kanske kunnat vara roligt om han inte hade sett ut att var rädd för omvärlden.

    Jag tycker mig se på foton av mig själv att jag måste jobba med min egen hållning. Jag tycker att det syns på mig att jag har ont när jag står…eller så är det en minnesprojicering på det jag ser på bilderna. Men jag vill få till det på något sätt.

  11. Hållning har jag nog alltid haft som en hösäck ha ha …kul att du kollade in Kelly, mina killar har nog haft lite av honom över sig tror jag ;)
    Kram

  12. oj oj, låt om oss inte gå in på det ämnet (ex)…. :)

  13. Jag kollar alltid frisyren. Jag letar fortfarande efter de ultimata frisyren som ska funka på mitt eget hår.

  14. Jomen det gör nog jag med, eller så klipper jag nya frisyrer som jag tycker passar dem bättre (i fantasin alltså)

  15. Jag har börjat fastna för halsdukar, scarves, sjalar och vad det kan vara. Det används allt mer av gubs också. Och det här tiden på året finns det mycket. Jag har fått intrycket av att det har blivit en sådan där grej som folk vill säga mycket med, en storyteller.

  16. Det är faktiskt ofta snyggt med halsukar på män. Med tanke på att killar oftast inte har så mycket assesoarer att välja på så är det ju roligt att det nu är trendigt med halsdukar, scarves med mera.

    Men hur menar du med Storyteller? Låter intressant… jag har uppenbarligen missat något här :)

  17. Hår och sedan skor. Skulle hemskt gärna ha dem på bilden tex :)

  18. Om du syftar på min bild så tänker jag spontant att jag kunde rita dit hår på de där benen ;)

Kommentera

