Garnitti

Stickkontakt har varit i Uppsala. Den var så liten att jag stod bra länge och tittade på den innan jag insåg vad det var. En tanig björk har fått sin utsmyckning :)

4 svar

  1. Man måste verkligen beundra den person som ställer sig ute i den här vintern och stickar runt ett träd :-)

  2. Om man tittar på deras hemsida så kan man se att de gör rätt avancerade stickningar som är betydligt större än den här på bilden.
    Den var dessutom stickad för några veckor sedan, det är jag som är lite långsam att hitta grejerna :)

  3. Festligt att hitta en sån stickning … jag försöker roa min omgivning med att ställa en bok i trapphus fönstret då och då men en lapp där det står ”varsågod” på. Det har aldrig hänt att en bok har blivit stående.
    Men sticka något har jag aldrig tänkt på att göra … har fullt sjå med vantarna jag nu håller på med.

  4. Jag har bara sett andra stickningar som garnitti, men detta är det första från stickkontakt :)

    I helgen var jag och fikade med några vänner. Det visade sig att tre av killarna i gänget ska ha en syjunta för att lära sig att sticka. De ordnar med en lärare som kan visa dem och en av deltagarna har som mål att sticka kläder till sin systerson. Det är riktigt hett med handarbete just nu :)

Kommentera

