Pinsamt bekväm

Bläddrar bland gamla foton i mappar. Ser en bild på några männsikor och den ena är inte riktigt bekant… så jag för musens pekare över bilden och tänker: – Va, är han inte taggad?  Facebook har satt spår i mitt beteende och förväntningar, illa.

8 svar

  1. Hahahahaha! Jadå, det har hänt mig också.

  2. *suckar*… ja, man förvandlas till ett mediefån utan att märka det förrän det är försent

  3. Kanske dags för AFB – anonyma facebookare?

  4. Jag – som inte har facebook av någon slags pueril princip – känner mig dock taggad.
    Framförallt när helgen kommer.

  5. Jo ni, det finns för och nackdelar med allt. Facebook började som en strikt social blogg där jag återknöt kontakter med vänner. Men det har blivit allt mer en plats att knyta affärskontakter.
    Lite jobbigt att ha bilder från fester och sommarstugan när eventuella samarbetsprtners också kan se hur roligt man har det privat.
    Nej, det är dags att sanera sig (läs: sansa sig).

  6. Hej du nu har jag tagit mig friheten att lägga in ditt namn på min sida under Musik och konst! Hoppas det är ok.
    Titta gärna in och se om där är något du gillar! Ninovela är en ny bekantskap för mig och jag gillar det hon gör!
    Jag har förresten skurit ner mina ”vänner” till ett 40 tal. Tycker det räcker att ha bekansa som jag känner där och inte en massa bekantas bekanta :)

  7. Hejsan, jo men visst det är bara trevligt att du åter igen är aktiv med bloggandet och sparar mig hos dig :)
    Själv sparar jag de flesta blogglänkarna bland favoriter i mitt webb-feed. Det blir ju annars en himla lång radda med namn i bloggrollen.

  8. Sant vad klok du är!

Kommentera

