SciFi:Moon

Efter som jag inte orkar göra så mycket annat än bara tanka input så har jag sett på film i helgen. Den här filmen; Moon av Duncan Jones, det står ett utlåtande på konvolutet; ” Sällsynt bra”. Det håller jag med om. Den klassiska rymdstations känslan fanns där utan att plagiera allt för mycket. Den hade lite av en mörk knorr som får en att tänka efter. Hur mycket av våra mänskliga värden är vi beredda att släppa för att få en så kallad hållbar framtid?  (4 av 5)

4 svar

  1. Ja den var faktiskt helt okej.

  2. Under helgen hittade vår VHS-spelare i garderoben och började titta på serien Farscape. Tack vare ditt inlägg om blå figurer, så blev jag påmind om serien och så sugen på att se den igen.
    Det är helt underbart att titta på film på kassette. Har glömt hur gulligt det är. Man måste spola tillbaka filmen efter att man har tittat klart. Jag hade redan glömt bort det!
    *GLÄDJE*

  3. Så roligt att även du gillar Sci-Fi men jag har inte sett så där mycket filmer som du verkar ha gjort.
    Inga blå gubbar i sikte här hemma möjligen en röd (av ilska) kärring som får spader på sig själv av sin klumpighet.
    Hur går det med mamma?
    Kram

  4. Jag har sett ganska mycket scifi, vi har en hel del serier hemma och förstahandsvalet av kategori är nästan alltid scifi…:)

Kommentera

