Colore amore

Till min förvåning målar jag idag, jag är inte den som målar så ofta.  Men jag blir lite otålig och rastlös, det tar ju så lång tid och kladdigt är det! Men så tittar jag på min palett… Den är ju i en massa bjärta färger! Medan det jag faktiskt målar är grå grått grått grått…  Jag har nog helt enkelt valt fel färg idag. Det är den gråa som suger musten ur mig! Min gråa syns i den svarta kluddet till höger. Den lilla fläcken. Så färgen som ska ligga bredvid den dötråkigagrå får nog bli lite gladare. En gul? En brun? En röd? En Pure Torture (mitt orangea nagellack heter så)? Eller en violett? Eller…en…en… Det finns orsaker till varför jag inte kan kalla mig målare. Färg, fan vilket motstånd, det finns allt för många val här i livet. Och att välja färg är skitviktigt, se på politik, religion, pensionen och valet av en bil… man måste ta ställning!

3 svar

  1. Ja, jo… Eller så testar man en färg och ser vad som händer utan att gruva sig så mycket. I värsta fall blir det bra utan att man hade tänkt sig det.

  2. Paletten är ju helt fenomenal. Du har ju liksom gjort en röd tant i blommig badmössa som kräks blått. Inte illa.

  3. Jag har ju bytt från grönt till grått nyligen… och det tar typ en dag att byta färg (då jag målar över en färg som känns fel). Ångest kostar arbetstid, om man nu ska se på nyttoaspekten i en tid av deklarationer och årsbokslut :) Nå det ordnar sig alltid.

    Besynnerligt:
    Att kräkas blått är lite som tampongreklam på tv, som en studie av verkligheten… *S*

Kommentera

