Utmaning i triplett

På bloggen Bokhora kan man ta del av ”3 x senaste”  Utmaningen är enkel. Med detta facit i handen kan jag se att jag dels läser rätt lite för tillfället. Men att det är serieböcker som gäller för hela slanten. Jag är lite sugen på att testa att göra serier själv, men fan vad svårt det verkar vara. Dessa kvinnor är verkligen så bra! *tipsar er att läsa dem*

Senaste utlästa bok: Alison Bechdel —> Husfrid (länk till tidigare inlägg)

Senast påbörjade bok: Åsa Grennvall –> Cynisk Romantiker

Senast köpta bok: Åsa Grennvall —> Svinet

5 svar

  1. Senast utläst: Gryning över Kalahari av Lasse Berg.
    Senast påbörjad: All I really need to know I learned in Kindergarten av Robert Fulghum.
    Senast inköpt: Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion

    Den första boken var kanske en av de enskilda böcker som givit mig mest insikter någonsin.
    Den andra är lite klurig. Smårolig, men ganska genomtänkt. Lättläst.
    Den tredje bävar jag lite inför. Den lär ska vara heavy stuff. Man lär få ställa sig en del frågor om vad som är viktigt i livet.

    Ingen av dem är i serieform, men jag tror jag kan rekommendera allihop till nästan vem som helst. En bloggande konstnär, t ex.

  2. Min lista blir så pinsam, så jag håller den hemlig… hur löjligt är inte det!

  3. Jag ska ta och kika på dina böcker Johan, det verkar vara intressanta titlar. Min senaste roman jag läste var Hypnotisören av Kepler, den var hyfsat spännande. Bra bok för ett par dagar i stugan, lätt att fastna i men också lätt att släppa för promenader och vedhuggning :)

    Jag trodde du Sofia, läste J Elphinstons ”Total stabiliseringsträning” :)
    den har jag som en husbibel på soffbordet, den går alltid att bläddra i när det är reklampaus på TV.

  4. Senast utlästa: Drömmen av Harry Bernstein
    Har inte börjat på någon ny än men i brist på ny bok har jag börjat igen på en gammal, Historikern av Elisabeth Kostova.
    Jag köper inte så ofta böcker till mig själv utan lånar eller får av min svärmor men eventuellt var den senast köpta en bok om Drottning Kristina skriven av en kvinnlig forskare (som jag inte minns namnet på tyvärr) och som ger en lite annan bild av henne än vad Sven Stolpe gör.

  5. Att få böcker tycker jag själv är knepigt, ofta är valet av bok en nära på intim krumbukt av subjektivt omtyckande. :)
    Men det är ju alltid roligt att snubbla över boktips och läslust där man minst anar det.

Kommentera

