Innan jag släcker lyset

Hela dagen har jag suttit och jobbat med en rätt tråkig konstruktion i grått. När jag sträcker på nacken och ser att klockan närmar sig hemgång så vill jag leka av mig lite. Kikar i en tidning och ser en bild som ger lite pirr i bakhuvudet… En kille håller om midjan på en tjej med samma passion som när man knyter en soppåse. Fram med tuschpenna och sax. – Snipp snipp och lite lim. Sedan lägger jag ifrån mig bilden och ritar en liknande på ett nytt papper. Ger mig själv fem minuter. Det är skönt att slippa tänka på nyttan utan bara göra. Hepp:

– Han tycket väl att hennes skämt var så där halvroliga.

2 svar

  1. Älskar’t!

Kommentera

