Nävlan

Mobiltelefon, mobil, luren, telefon, mobbe…// … Hur många namn har vår kära gizmo egentligen? Nävlan skulle den kunna heta om man lite fritt översätter finskans kännykkä till svenska. Givetvis med min egen tolkning :)  Mitt sociala ankare ligger hemma på vardagsrumsbordet…

8 svar

  1. Det är nog inte så långt kvar innan det finns en lur som man liksom kan sy fast på kroppen och styra med tankekraft. Man bara tänker vem som ska ringas upp och så händer det… Aldrig mer några glömda lurar… Superläskigt.

  2. Det var ju typ ett år sedan man kunde se bilder på en man som hade en fingerprotes som hade en inbyggd USB… det såg mest töntigt ut.
    Men jag vet inte.. tillgång ger inte alltid efterfrågan. Det finns säkert de som vill bli uppkopplad till tänderna, men långt ifrån alla.

  3. Tänk så beroende vi har blivit av ”teknikens under”. På gott och på ont…

  4. Mitt beroende är mest en schimär, det ringer så sällan så det blir knappast problematiskt att inte få med sig luren till jobbet varje dag. I perioder vill jag inte ens svara och skiter i det tills andan faller på igen.:)

  5. Undrar om Skavlan använder Nävlan…

  6. Skavlan? Fredrik Skavlan?

  7. Nej – Sten-Henry Skavlan; den berömde proktologen från Hangvar på Gotland…

    Sorry. Vill inte verka spydig men den ende Skavlan jag känner till är den där snubben på TV.

  8. *S*… Spyda på bara, jag fick lov att söka upp han på nätet, jag tittar så lite på TV att jag missar det mesta. eftersom jag inte har någon humor så blir det ju pinsamt att jag vill fråga; varför skulle han använda ordet, nävlan? men vi släpper det nu…:)

Kommentera

