Håll tummarna för mig

För att hålla klagokaskaden i tyglarna tar jag bort ett gnälligt inlägg och lägger in ett nytt. Resultat plus minus noll. Ingen lär ju sakna det förra.

Mitt humör har varit rätt ostabilt sedan jag i helgen fick veta att friskis ska hålla spinn-marathon nästa söndag. Jag har i flera år tänkt att jag vill gå på det men aldrig riktigt tordas göra något åt det. Ett spinn-marathon håller på i fyra timmar och det är ju rätt maxat redan med de normala 45 minuter… men det är ju skoj med utamningar, eller hur?

I två dagar var jag helt uppslukad av tanken att verkligen genomföra en mara.  Om man tänker sig att min fixa idé blev en nattmara så satt hon på min bröstkorg och hindrade mig att tänka på annat. Ångesten över att inte få plats på passet var verkligen jobbig. Jag visste att de skulle släppa platserna på tisdag.. men när då på tisdag? Jag satt uppe och väntade tills dygnet startade efter midnatt, men nej.. det gick inte att boka. Så på morgonen 06:20 gick jag för att se om de har släppt dem… suck, Neeeee….. *knorrrr*

8:30 ? Alla 39 plasterna var bokade. Graaaaah! *cencurerade-ord-på-rad-tänk-er-en-harrang-med-fula-ord* Min besvikelse är av bibliska mått, den kommer att vara episk vid sagans slut, när den dagen kommer. Jag har varit in och kikat på bokningen (flera gånger) och kikat på om någon har släppt sin plats, men icke. På lördag eller söndag morgon kommer det säkert att börja röra sig, hoppas jag.  Hoppas någon får kräkan, eller vinner en jordenruntresa på lotto, eller får besök av en släkting som lovar att de ska få ärva en miljon om de stannar hemma den söndagen… Men inte Sofia, för hon ska spinna tillsammans med mig, hon hade turen att få en plats *lyllo* :)

Som plan B har jag bokat in ett dubbelpass med spinn på söndagkväll så kan jag trösta mig med en halv mara om jag nu verkligen ska ha otur med det riktiga… håll en tumme för mig!

10 svar

  1. Ha ha jädra dåre jag skrattar gott åt din otur, bara tanken på att cykla marathon får mig att lägga mig direkt i soffan och vila.
    Jag är glad om jag kan gå en normal tur med voffen, där har du mig i ett nötskal.
    Klart jag håller tummarna för att kräksjukan ska härja vilt hos de tursamma anmälda marodörerna i alla fall för en.
    Gullunge kram

    • Jag får väl skriva ett inlägg om hur det går på söndagen så att du kan ligga i soffan vifta på tårna :) För det tycker jag att du ska unna dig!

  2. Håller tummarna! :-)

  3. Jag räknar kallt med att du kommer att få en plats! För hur ska jag annars orka mig igenom alla fyra timmarna?
    Tycker förövrigt att det är för snålt tilltaget med cyklar. Kunde de inte samla in Uppsalas samtliga spinningcyklar och ställa dem i den stora salen?

    • Jaaa, fler cyklar vore kanon, jag kan ta med mig en egen :)

  4. Jaja, är det viktigt för dig så… Men den där miljonären låter som det fräckaste alternativet för den som då måste komma ihåg att boka av. :)

    • Jag unnar dem gärna en miljo bara jag får en hoj :)

  5. Det rosa molnet antyder att du kanske fått en plats?

  6. Nej, tyvärr, jag är ut och kikar ofta i i bokningsschemat… men ack ack ack… :(

Kommentera

