När jag inte bloggar

Bloggtorka har man ju emellanåt. Jag doppar den i hett kaffe och frossar i serier. En femåring står och stirrar på mig med hans tolkning av diskret betraktande, två meter bort. En tuggad degklump hänger från hans haka. Hans ögon flackar snabbt mellan mitt ansikte och min serietidning. Totalt förvirrad över att tanten läser serier.  Mamman säger:  – Men Otto, kom nu. Du måste fika färdigt! Känns lite som att det skulle ha behövts en klurigare knorr på den berättelsen, men det blev som inget mer. Han gick.

2 svar

  1. Ibland kan man göra intryck … själv har jag möjligen en persiljebit hängande på hakan … lurar mig själv och dricker en sån där bantningssoppa … tog i igår så att jag idag får ta det lugnt … har precis varit ute med Watson … han går igång på tik kiss och jag blir galen när han kör igång som en jordfräs … var in på Ica en sväng och pratade med alla kända tanter jag träffade på vägen hem … mycket prat och liten verkstad … liten verkstad idag.

    Kraaam

  2. Som Lelle en gång sa: Mycket grejer på ett spett!
    (mycket snack om enkla grejer)
    men det är ju bra att ha! :)

Kommentera

