Helt slut

Håller på med bokslut, det är rätt mastigt att sitta hela dagen med siffror och tabeller. Varje år säger jag att jag ska skaffa mig en revisor… men jag ger mig f-n på att jag ska få till det. Ännu har jag ett par veckor på mig att få härdsmälta och ångets. Men hittills stämmer siffrorna. De kunde kanske ha kunnat vara fler bakom det där pluset… men hey, jag ligger iaf på plus :) -Det är roligt att betala skatt!

9 svar

  1. Så länge man ligger på plus är i alla fall jag alltid tacksam! Lycka till med siffrorna.

  2. Om man ligger på plus får man betala senare. Om man ligger på minus har man fått betala. Så skillnaden ligger i när pengarna försvinner ifrån en.

  3. Mjo, man (jag) räknar så att, det jag har i plus är det jag har att spendera på att betala hyra och serietidningar :)

  4. Det är saker som dessa som gör att jag aldrig vågar ta steget att starta egen firma, även om jag skulle behöva det.

  5. ÄSch, bara man har ordning på pappren och skaffar en revisor de första åren så borde man hitta en struktur att jobba efter. Men jag har låtit bli revisorn för att min omsättning fortfarande är relativt låg, det händer inte så mycket varje månad.

  6. Hojta till så kan jag kolla med syster yster. Hon jobbar på revisionsbyrå och kan ju ge dig en prisuppgift på vad det skulle kosta att få lite hjälp med pappersarbetet. :-)

  7. HOJT! :)

  8. Förlåt att jag bombar din blogg med kommentarer idag men jag tappade bort dig i min inredningsbloggarhets och nu när jag hittade tillbaka blev jag så löjligt glad över att hitta mig själv i din blogroll. Jag tror minsann jag får ta och återgälda gesten så snart jag klurat ut hur man gör.

    Bockar och bugar och får samtidigt lite svårt att svälja – *rodnar och växer an halvmeter*.

  9. Bomba på du bara, det är väl meningen det? Jag blir glad och får en smula dåligt samvete över att jag inte uppdaterar mig lite oftare. Men det är ju så svårt att sitta inne nu när det är vår! :)

Kommentera

