Den hänger kvar

 

Klotter 5 av 6. Den hängdes upp förra hösten och den hänger kvar ännu :) Lite roligt faktiskt för jag undrar ju om de som bor bakom staketet vet om att den finns där och vad det tycker. Den hänger ju rätt fult så där nära kanten, men när lampan lyser om natten så hamnar den ganska bra. Den har dessutom klarat både kyla och regn. Den är ömsom konkav som konvex.

14 svar

  1. Apropå konkav och konvex. Hur var det nu Hasse Alfredson skrev?

    Det var en professor från Wien
    som uppfann en kärleksmaskin,
    (konkav och konvex
    för alla slags sex.)
    Man kör den på vanlig bensin.

    • Tänker mig ett finger som följer hudens konkava och konvexa ytor.. men ingen bensin där inte :)

  2. Trodde aldrig att den skulle få hänga kvar vilket är jättkul tycker jag.
    I förrgår glömde jag champo och duchkräm i campingens dusch och dagen efter när jag upptäckte det var det stulet … så det är kul att något kan få hänga kvar utan att bli stulet.

    • Schampo är kanske en så ”ringa” produkt…. så det kanske till och med slängdes av de som städar.

      Att klottret hänger kvar kanske beror på att den inte faller någon på läppen. Den är ju bara rutig :)

      • Det kan ju faktiskt vara så att vill ha den där också. Sett den måste de ha gjort som bor innanför staketet.
        Jag skulle vilja ha någonting sådant på mitt staket, eller stängsel som vi har.

        Fast hemska tanke de som bor där kanske tror att det är myndighet som har hängt upp den för någon form av mätning så de törs inte ta ned den.

        • Ha ha ha, konspiratorisk humor av rang :)

  3. Den är ju fortfarande som ny.

    • Den är kraftigt fernissad på framsidan, vilket gör att den buktar sig av fukt och spänningar. Men den är glansig iaf :)

  4. Är alla de andra försvunna?

    • Ärligt talat så vet jag inte…. den vid skate-rampen är då borta. Och den vid sopstationen. Men den som hänger i ett solarium såg jag för en månad sedan (jag solar inte men jag gick förbi där). Jag skulle kunna kolla om den som hänger vid glunten är kvar, den stod ställd mot väggen i vintras… Vore kul att se om den är borta eller om någon har hängt upp den. Den i Boländerna vet jag inte om jag hittar tillbaka till…

      • Har Google-bilen inte varit i Uppsala? För de kanske finns med där i street wiev.
        Annars kan du göra de lite större och vända uppåt så kanske de fastnar på Google maps.

        • Huija, joo visst det går ju att göra… Kanske skulle jag måla ett självporträtt som älg? :)

  5. underbar & jättefin. så klart den får hänga kvar!

Kommentera

