Mellan uppgifter och dålig diciplin

Det började med att jag inte orkade kliva upp ur sängen. Åt frukost och fastnade framför programment TV-doktorerna. Hunden måste ju ut, sedan ska ju e-posten kollas och hunden behöver gå ut igen efter lunch. Sedan behövde jag fika och köpa ett fång med serieböcker på stan…  Läste en hel bok på kaféet, som en kulturgärning (kan kanske räknas som jobb)? Sedan kom jag ju på att jag måste tanka bilen och handla mat och en platta öl. Sedan var det dags för middag. Ölen glömde jag i bilen. Så jag tog en tur på inlines, det var så roligt att det blev 15 km. Nu är ju klockan rätt sent för att åka till jobbet…   Jag skolkade helt enkelt.

7 svar

  1. Men ska man skolka ska man fan göra det med stil!

    Som en tonåring. En platta öl och inlines. *fniss*

    • Yo, jag åkte dessutom i kjol, så jag vet inte… *skrattar*, risken är ju att jag verkar lite desperat :P

  2. Tack vännen! Nu känner jag mig inte alls lika lat längre, som sitter här på jobbet och småmaskar mig igenom arbetsveckan. Kan en plikttrogen brud som du skolka så vackert, kan banne mig jag flexa ut och käka glass!

    • Jag flexar gärna med dig! :) Men jag tar också gärna ett cirkelfyspass någon lunch, hojta till vetja!

  3. Herre Gud!
    Kollat Tv, lagat mat, hundpromenerat, handlat mat, köpt öl, shoppat böcker, gått på café, läst en bok, motionerat och bloggat.

    Lat?

    • Man måste göra många grejer för att kompensera vettu ;P

  4. En gång är ingen gång ;-)

Kommentera

