Stinker!

Snöra, pudra, noppa och spraya. Din kropp är en oregelig massa av kött som klär sig i den pretentiösa kulturslöjan vi kallar mode. Tukta och gruppanpassa dig så att du är kammoskyddad i petriskålen. Visa fläsket! nej nej, inte fläsk, persikohy för fan! (Apelsiner är aldrig på modet.)
Det vi synar är inte om du är dagsaktuellt klädd, nej vi kollar bara efter dina brister. Vi söker fel och vi skall finna dem.
Pirayan mumlar; Men det är ju inne med mindfullness och feng-va-hettere-harmoni, men jag kan inte sluta skära mig! Kan inte låta bli att köpa den där, och den där och den där… Ingen medvetenhet på rean i år heller.

6 svar

  1. fin bild, fin text.
    tack!

    • Hej HannaPanna! Det är jag som säger tack :)

      Lite lustigt så här dagen efter se på det som provocerade mig igår. Jag gillar att läsa och se på mode men jag blir ofta så irriterad på dess låga tolerans och skeva budskap.

  2. Åh nej, jag som precis denna sommar har kapitulerat och visar mitt fulaste fett utan att rodna … rodnar lite ibland. Blev vägledd av så många överkurviga kvinnor i alla åldrar under första semesterveckan och tänkte befriat kan de gå omkring så där och exponera sitt fett i värmen, så kan jag och det har jag fortsatt med. Vem bryr sig om en medelålders fet kärring?
    Mode … tröttsamt för det mesta. Jag söker bekväma lösningar som gärna får täcka över det som är för mycket. Jag sjunger resårens lov … i midjan.

    • Kurvor eller ej så kan det se fint ut oavsett form och ålder.
      Igår såg jag en kvinna som var kanske en så där 60plus. Hon var så tuff. Silvervitt hår i page med svart infärgning i en bred slinga på ena sidan. En snygg stickad topp, vida bommullsbyxor och ett par ärtgröna högskaftade sandaler. Hon såg så där mogen och välklädd ut. Sådant gör mig glad :)

  3. åh jag gillar denna texten gillar gillar gillar! rusar fram.

    • Oväntat men kul att du tycker det :)

Kommentera

