Skissbokens hemligheter

The Sketchbook Project: 2011
The Sketchbook projekt verkar ju onekligen intressant och roligt. För en avgift på ca 25 dollar kan man delta med att beställa en bok och skicka in den med sina skisser. Den katalogiseras och man kan följa boken då den  är med på utställningar. Man får till och med information om hur ofta den tittas i!  Verkligen roligt att de har tänkt ut det praktiska med utformning, distribution och uppföljning. Verkar helt klart som ett seriöst projekt.  Samlingen kommer slutligen att hamna på  The Brooklyn Art Library, USA. Men innan dess visas den på utställningar runt om i landet. Coolt.

  • Man anmäler sig innan den 31 oktober 2010.
  • Skickar in skissboken till den 15 januari 2011.
  • Uställningen (turné) påbörjas i Mars 2011.

Själv tycker jag det verkar roligt just av att skissboken ofta har en slags hemlighetsstämpel över sig. Där i hittas alla godbitar ur idéebanken och allt fult kommer till ytan. Där finns misslyckanden och tankefröer. Färgprover, ordval och konturer… Om nu de tusentals deltagarna vågar vara självutlämnande eller om de retuscherar sig. :)

5 svar

  1. Det där låter spännande faktiskt.

    • Så spännande att du ska anmäla dig? :)

  2. Wow. Riktigt coolt!

  3. Coolt! Min hand skriker ”Jag vill också va med!”

  4. Eller hur, anmäl er! :)
    Jag var lite tveksam ibörjan trots att det verkar som ett bra projekt, men ändå planerar jag ett upplägg … kan inte rå för det men lite sugen är jag.

    Försöker att tänka bortom förnuft och nytta, man kan ju delta i något roligt bara för att, och inte tänka på om man tjänar pengar på det.
    Det är det som är lite ruttet med livet, jag kan ofta fastna i det där att jag lägger ner tid och arbete på saker som jag inte kan leva på.

Kommentera

