Spänningen stiger

Idag är det dags igen, Nobelpriset i litteratur. Jag har laddat upp med ett gäng namn som jag tror har en chans… Blir ju lite ledsen över att jag inte har fler kvinnor bland mina kandidater. Efter att ha läst några böcker av Oates så blir jag allt mer tveksam, hon är väldigt ojämn. Men var är brudarna? Ska banne mig gå och sondera bokträsket, måste läsa mer, läsa fler. Har ni ruggigt bra tips?

4 svar

  1. Mario Vargas Llosa var säkert ett bra val. Vi har två böcker av honom som jag bara bläddrat i men nån dag så kanske…jag skriver upp det på min to do-list…

    • Alltid roligt att hitta nya lästips via nobelprisen, känner mig rätt mainstreem i mina gissningar ;)

  2. Vargas lockar mig måste jag säga! Speciellt efter att ha läst dagen DN och fått en bild av en känslosam man med stort socialt patos. Me like! Jag skall ge mig i kast med att införskaffa böcker av honom inför vinterns varma badkarsläsningstimmar. :-)

    • Jag ser fram emot att höra vad du tycker om honom på boknytis :) Det är ju verkligen väder för att försvinna in i en bra bok. Jag är lite sugen på Patti Smith (bokförlag Bakhåll), ska se om vi har den hemma… Ibland kan jag göra fynd i bokhyllan :)

Kommentera

