Arbetsro med Patti

Tecknar och lyssnar på en bok; Patti Smith, Just kids.

Den är som en biografi kan tänkas bli, ett långt rabblande av historisk fakta… inte så arty eller poetisk som man kan förvänta sig. Den får bara två: av fem möjliga.

Men fyfan vad bra hennes musik är, jag har lyssnat på hela dagen och är helt förförd! :)

4 svar

  1. åh boken verkar så bra. jag hade den hemma här men läste den inte min dumbom sen reserverades av en låntagare o jag var tvungen att lämna igen den o på bussen till jobbet började jag läsa o jag bara aaaah jag vill inte lämna den nu! så jag står på kö igen:) läste lite i avsnittet om chelsea hotel och hur de kommer dit och så.

    • Jag har bara lyssnat ett par skivor ännu och är väl så där uppslukad av den… den känns som en biografi brukar vara, inget arty eller så. Men jag ser fram emot ännu en arbetsdag och lyssnar vidare.
      Har även köpt Haruki Murakamis roman, Norwegian Wood. Den har jag rätt höga förväntningar på…. :)

  2. ah just, murakami finns på min vill läsa lista också o funderar på att börja med kafka på standen.

    • Jag drömde i natt att vi sambodde med ett japanskt par… Vi sov i samma säng allihop och det var väldigt varmt! Jag låg nästan sked med den andra kvinnan och jag klagade över att det var trångt… men fick kliva upp. Vi kände inte varandra trots att vi bodde ihop, så när vi sågs på stan över en kopp kaffe frågade jag vad de heter.
      Hon hette Vintage och han Village.
      Helt klart inspirerat av Murakamis bok; Fågeln som vrider upp världen.
      Där finns ett syskonpar som heter Malta och Kreta Kamo.
      Kul när man väver in böcker i sina natliga äventyr.

Kommentera

