Fotografen

Fotografen:  Tjena, vi ska ta ett karraktärsporträtt av dig till samlingarna. Jag vet inte hur vi ska ta bilden, det är ju så kallt ute men om jag hade tagit med mig rätt grejer skulle jag ju ha kunnat ta bilden inne. Endel kallar mig landskapsfotograf andra kallar mig för konstnär och fotografisk konsult… bla bla bla…

Jag: Men idag ska du ta ett porträtt? Du är anlitad att ta en bild av mig?

Fotografen: Precis!

Jag: OK, har jag snor i näsan?

Fotografen: Nej, det tror jag inte.

Första bilden: *knäpp*

Fotografen: Humm, slappna av i käken lite…

Andra bilden: *knäpp*

Fotografen: Kan du låte bli att le?

Jag: Ler jag nu?

Fotografen: Alla ler som du, så du kan ju le lite mystiskt.

Jag: Så här?

Tredje bilden: *knäpp*

Fotografen: Mjeee, det var kanske inte så fint med solen i ansiktet så där. Solen stressar mig. Vi kör med den första bilden. Hej då.

4 svar

  1. Hahaha!

    • Faktiskt, he he he… (lite märkligt möte det där)

  2. ”till samlingarna”?

    Och ja, fotografen valde nog rätt bild, ha ha!!!

    • Mmm, just , jag hoppas de där samlingarna är en gaffapärm i ett arkiv någonstans….

Kommentera

