Famlar runt i takt och otakt

Denna vecka har jag jobbat med en affisch till en konsert.  *elektrodiscopop* Det har varit riktigt kul att först rita bilden och sedan arbeta med layouten (den ser ni inte här) . Det är nog första gången jag gör ett sånt här arbete. Roligt men djävulskt svårt. Att teckna tar ju bara en bråkdel av tiden det tar med textbearbetningen. Layout är skitsvårt. Känns lite som en främmande värld och kan ana mig till att det finns språk och regler som jag bara kan intuitivt ana mig till, men inte avgöra om jag gör rätt. Ska bli kul att höra vad uppdragsgivaren säger, han har just fått första förslaget :)

6 svar

  1. Spännande med nya typer av uppdrag! Kan bara hålla med – layout är skitsvårt. Och inte kan jag teckna heller… :-)

    • Men jag har ju sett dina teckningar, så jag VET att du kan. Så det så. :)

  2. Modig du är … ibland kan det vara så att jag långt efteråt tänker att det var bra att jag inte kände till alla de oskrivna reglerna i det nya jag har försökt mig på. Ju mer man vet desto mer hämmande kan det vara.
    Jag tror att det går bra för dig.
    Kram

    • Jo, det är sant. Man gör nog bäst i att vara antingen vara specialkunnig eller helt ovetandes. I detta fall är det ju bra att det är inom en genre som är lite förlåtande, de är lite finfula och då passar det med sånt som inte är så perfekt. :)

  3. Är du färdig med affischen?

  4. Jovisst, den går till tryck och press i mitten av månaden… men konserten är i vår.

Kommentera

