Ett räddande hål

Med en så låg irritationströskel som jag har för tillfället så blir små saker extremt förstorade. Jag är ju med i en konstnärsgrupp där vi alla har olika mycket tid att jobba i ateljén. Jag har för tillfället hela dagarna på mig och på ett rätt orättvist sätt förväntas det att jag ska göra mer för gruppen än andra.

När de säger att Vi ska göra detta, Vi ska göra så här och Vi måste göra och Vi måste få detta gjort… så menar de indirekt att det är jag,  som ska göra. Skulle vara så mycket bättre att de säger som det är och ber mig göra allt istället för att tro att de hinner ställa upp.

Men iaf. Jag har knorrat hela förmiddagen och försöker verkligen hålla god min. Inget blir bättre av att jag blir arg eller klagar. Så min hjärna gör ett litet frispel och kan inte fokusera på något annat än att jag har ett hål i min tröja. Den sänder signaler hela tiden om det lilla draget av kall luft som strömmar in på armbågen.
Lustigt hur man fabricerar måltavlor för sina menatal bomber och kanoner.

Grejen är ju, allt ordnar sig till slut. Det har det alltid gjort och om det inte ordnar sig så löser det sig nog till något bra ändå…. Något oförväntat och spontant.
(jag övar på att bli mer spontan)
– Pillar på hålet i tröja.

– Pillar på hålet i tröjan.

– Pillar på hålet i tröjan.

8 svar

  1. Re: Ja, curling är vårt lands nya nationalsport. Ung och bortskämd heter visst ett tv-program just nu som illustrerar det. Men så curlad lovar jag att min son aldrig ska få bli :-)

    Med eller utan pill i hålet på tröjan – helt ärligt, j*vlar i min låda vad duktig du är på att illustrera…

    • Ha ha, jo visst lite curling tål nog de små utan att bli som de där på TV. Jisses, man tror ju inte de är på riktigt! Men jag tror ärligt det inte är fel på ungarna i det fallen utan föräldrarna.

      Tack för pepp :)

  2. Jag tror på klargörande! Efter varje gång ordet ”vi” uttalas, ställ frågan ”Och med vi, menar vi vem då?”. Det torde göra det hela väldigt tydligt att ansvaretsbördan haltar…Att hålla goda miner när det brinner i hjärnan tar för mycket energi. Du är värd din tid!

    • Tack Åsa!
      Jag har ju avsagt min rollen som sekreterare och då faller ganska många beslut på pränt bort… slarv slarv slarv. Men jag ska ta upp det på nästa möte. Lovar (mig själv) !

  3. Ha ha här hemma betyder alltid ordet Vi = maken. Det har jag nu även lärt min dotter så att fästmannen vet vad det innebär när ordet Vi hörs.
    Just nu sitter maken i soffan och är sänkt som bara män kan bli av öroninflammation, ögoninflammation= gegga, halsinfektion och hosta. Han har fullt upp med att droppa, spraya och ta penicillin, stackarn. Så nu hörs inget Vi här hemma …

    • Ha ha, ja. Jag har också lärt mig att deciffrera kodspråket som män kan använda sig av. Tex att ”uhumm-snart” och ”kanske” är lika med NEJ, inte, aldrig, nänä-vem driver du med. :)
      Hoppas Ni blir friska snart
      Kram

  4. Aha, där är kommentarsgrejen! Jag letade och letade, och trodde att du tagit bort den när du designade om härinne. Det blev snyggt!
    Du veta att det är vinter va? Då blir det kallt om armbågen om det där hålet blir för stort. Bit ifrån! Åsas förslag på följdfråga är klockren!

    • Jag har också tappat bort mig i min nya bloggdesign. Jag har ännu inte vant mig men ville ha lite förändring.

      ATT det är vinter ja, uscha. Svinkallt är det. Jag jobbar i en verkstad i Gävle denna vecka och det är rätt svalt kan jag nog säga utan att överdriva. Inga hål är tillåtna :)

Kommentera

