Det rullar på

Veckan har gått i tejpens tecken. Jag rullar ut blå blästertejp och mäter ut var jag ska skära ut schablonen. Gubbarna på verkstan tycker nog jag är ”den där galna konstnären”. De säger ständigt: Du har ju hur mycket tålamod som helst! Men jag gör bara detta ett par veckor sedan är jag för evigt klar. De själva svetsar rör och plåtar på löpande band. År ut och år in. Så jag vet inte riktigt vad jag ska svara.

På verkstan är det rätt grabbigt och på radion har de rattat in en rock-kanla med slagdängor från 80talet. Efter en arbetsdag kunde jag nynna med texterna till både Eye of a Tiger och Smoke on the Water. Andra dagen när de andra gick hem för kvällen så smög jag fram och rattade in P1. Nogsamt sopar jag bort spåren av min kulturrevolt och ställer tillbaka kanalen på rock-radion innan jag åker hem för natten. Man vill ju inte störa ordningen. Att smälta in tar tid.

Så denna vecka har jag inte ritat något annat än rutor och skurit i plast. Det känns lite som en blå hypnos. Inga prestationer utan bara en strävan efter att genomföra arbetet som planerades för mer än ett år sedan. Det tar tid att färdigställa störe grejer. Värsta kneget.

8 svar

  1. En undertryckt samhällsomstörtare. Jag möblerade en gång om i en bokhylla och jag tyckte jag revolterade då.

  2. Ha ha, jag skulle nog bli förgrymmad om någon sorterade min bokhylla… har ju ett eget system, väldigt logiskt för mig själv. :)

  3. Jag har färgmatchat böckerna i ett hyllplan (av cirka 4o i vardagsrummet). Jisses vad folk har svårt för att acceptera ett sådant system…

    • Roligt, jo en kollega till mig har också färgsorterat alla deras böcker i ett rum, som att sitta in vid en regnbåge :)
      Jag har dåligt färgminne och skulle nog tappa bort mig rätt snart…

    • Bokstavsordning är ett annat alternativ där :-).
      Det hade vi före vi flyttade. Så när det vara dags att flytta, packade jag ner allt noggrant i bokstavsordning och märkte lådorna. Vid bokstaven R började det bli lite stressigt att hinna med. Och sedan när det skulle packas upp stod lådorna i fel ordning.
      Så nu är vårt system så att alla böckerna står rättvända i bokhyllan. Ett system det med.

      • Det där känner jag igen, ett system som är god men inte hållbart i längden. Jag klippte ut recept ur tidningar och klistrade in dem i alfabetisk ordning bra länge tills limstiftet tog slut… Nu ligger det massor av lösa papperslappar och urklipp. KAOS och hoppet är ute.

        • Vägen till kaos kantas av goda intentioner.

          • Jag brukar kalla det för en alternativ ordning ;)

Kommentera

