8 dvärgen Enträgen

Det gäller att hålla god min när det skiter sig på jobbet. Några dåliga beslut och kanske bristande framförhållning gör att jag har misslyckats med ett moment. Måste spola tillbaka åtta arbetsdagar och börja om med ett pilljobb av bibliska mått. Gubbarna på verkstan säger att jag inte ska skämmas över det jag har gjort, låt det vara som det är. Men för mig är det omöjligt. Är det fult så är det fult.

Jag ser hur de gnuggar sig i skägget och tycker synd om mig. Men jag kan inte göra så mycket mer än att rycka på axlarna och fråga efter lösningar. Vi slår våra kloka huvuden ihop och sållar bland olika alternativ. Efter nyår, blir det till att ”börja om”. Min tumme får vila fram tills dess. Jag har värsta träningsvärken i den då jag har hållt upp en stållinjal i dryga veckan. Stopp, gör om… Släpp och gå vidare…

Vad kan man säga? Mer än att det är drygt och dyrt.

5 svar

  1. Stålinjal och frustration över misslyckande låter som en farlig kombo. Inga blåmärken på rumpan? Eller röda märken över knogarna?

  2. Nej, det enda skavanker jag har fått är en självspricka på tummen… som om det inte räcker med träningsvärken…;)

  3. Med vilja så har man lågnt kommit
    Lugna puckar & nya krafter nästa år!

  4. Här kommer jag kilande och slänger in ETT GOTT NYTT ÅR till dig vännen!

    Kram

    • Gott nytt år! Önskar dig hälsa och många glada dagar för detta nya året 2011 :) >kram>

Kommentera

