Torka



Vad bör man skriva om efter ett längre uppehåll? Jo visst man skriver om snor. Jag är inte ens förkyld men jag är omgiven av kråkor. Jag kan se dem i  bohålor och  jag är rädd att de flyger omkring  och strax har jag en själv. För att förbereda mig själv har jag till och med tjuvstartat i mina nattliga drömmar. Där är jag djävulskt sjuk och har feberfrossa med ett skägg av snorkusar. Men när jag vaknar så är det bara vanlig frossa. Täcket har vandrat iväg.

För en tid sedan fanns det en artikel i en kvällstidning om bilisternas dåliga vanor. De pratar i mobilen, de sjunger högt för sig själva och ser ut som pantominer för de andra medtrafikanterna. Men en kvinna tyckte att det var äckligt och ytterst vanligt att folk petar, ja GRÄVER sig i näsan när de kör runt och blir lite sysslolösa. Jag har sällat mig till dem.

Jisses, 20 mil om dagen på motorvägen, utan bilradio/stereo. Vad gör man? Jomen visst. Med den varma och torra luften då händer det att fingret letar nuggets. Efter att ha filosoferat om värderingar kring snor och att pilla i ymnighetshornet två timmar om dagen… Då blir jag lite ödmjuk.

Frågan är kanske lite av ”Sinefieldtypen”; Äter man upp den eller slänger man den på golvet?

7 svar

  1. helt underbart! man äter man äter!!!

    • Humm, helt utan att sortera dem efter form och textur?

  2. hmmmm tänker….. ja nästan. fast inte riktigt.

  3. Att slänga den på golvet är fullkomligt uteslutet !!!

  4. Det gäller att hålla hastighetsbegränsning då om man håller på med den typen av kroppshållighetsundersökningsövningar.
    För att köra för fort vid en fartkamera och få bilden hemskickad tillsammans med en böteslapp kan knappast vara så roligt.
    En sådan praktbild lär garantera läcka ut till media.

  5. Eftersom jag inte kan logga in mig på mitt bloggkonto eller min hotmail så sara jag här:

    Jo jag undrar hur många som har åkt fast för fortkörning med näsan fulla aw finger? :)

    Orsaken att jag inte kommer in på mina konton är att min dator håller på att gå sönder. Tangenterna har fel på mjukwaran och bokstä-er har börjat strejka… !wanliga w wägrar wara williga!
    Men jag återkommer när jag har bytt lösenord :)

  6. Angående snor…
    Jag är nog den som inte käkar snor helt släntrianmässigt. De hamnar nog på golvet. Det är ju heller inte speciellt trevligt.
    Men det är ju besvärligt om kråkan är kladdig. Då är jag nog mer för att snyta mig i papper, just för att jag inte mäktar med de där fläskiga varianterna.
    Om jag är ute i naturen så snyter jag genom att täppa till ena näsborren och fräser ut snoret. Ibland har jag torkat av mig på halsduken… På träningen snyter jag ofta på tröjan, på insidan av halslinningen. Det ger en del konstiga blickar från andra, men både jag och tröjan ska ju ändå tvättas efteråt.

Kommentera

