Inventering

De senaste veckorna har jag irriterat mig på att jag har så mycket saker över allt. Flera påbörjade tandkrämstuber, schampoflaskor, käckebröd, sjuttifemton nagellack, noppriga strumpbyxor…osv. När jag gick igenom och byggde om städskrubben hittade jag två flaskor med golvboning, för parkett. Eftersom vi inte har trägolv i något av rummen så ställde jag ned de i tvättstugan med en lapp; bortskänkes.

Det irriterar att ha onödiga lager av saker som borde antingen användas eller slängas. Så under 2011 ska jag köpa mindre och använda mina resurser!

5 svar

  1. Känner igen mig själv som nu har ätit upp alla halvfylda burkar som stod och trängdes i kylen, du vet burkar med två små rödbetor simmande i och andra med lite plutt i botten. Sen var det halvstickade saker som jag har repat upp, har några mindre ufon som väntar på att färdigställas.
    Rensar och rensar … fattar inte var allt kommer ifrån. Den största utmaningen är mina egna garderober, jisses så mycket plagg som är för små som trängs med det lilla jag nu för tiden kommer i … ja, jag skriver lilla för inte vill jag köpa kläder när jag ska gå ner i vikt … okej då jag har börjat hålla igen och tror att jag har smalnat av lite i omfång. Vågen har jag inte ställt mig på och tänker bara göra det var 3:dje månad när jag ska på kontroll hos njurläkaren. Måttbandet har jag använt men vill inte ännu testa om min känsla av ett litet avsmalnade stämmer.
    Ditt sista inlägg gillar jag med allt du inte vill se …
    Kram

    • Den där rödbetan känner jag igen :)
      Även den där kartongen med fet-kläder, där jag har sparat kläder från en tid då jag vägde betydligt mer (16 kg) än jag gör nu. Jag tänkte kanske att jag snart är tjock igen… men det har gått sex år nu. Dags att släppa och gå vidare.
      Jag är inne på min första vecka och har tuggat i mig slattar av knäckebröd. Gjort en fisksoppa av varierade arter och snart har jag överbliven wisky… ;)
      Men det är massor kvar, smink och annat.

  2. Bha smink ska vi inte tala om jag har ett helt badrumsskåp fullt med gammalt smink som jag har tänkt tusen gånger att jag måste rensa ut.
    Har inte använt så mycket sånt de sista åren då jag som du vet inte har varit frisk nog att gå bort så ofta.

  3. Precis, jag tänkte att jag borde se över allt jag har… i alla skåp och lådor. Jag har textilier som jag har köpt för att det är bra att ha… men vad fanken. De knölas ihop till bollar och tar bara plats. Nej, nu är det projekt utrensning och nyttjande som gäller. Jag måste använda det jag har och inte köpa mer grejer.

  4. […] många teer behövs för en kopp hett? Detta är precis det jag är less på, jag vill slimma ned och förenkla hemmet. Använda de befintliga resurser som redan finns. Inte köpa mer och fler. Det räcker ju hur långt […]

Kommentera

