Tusen och en kopp te

Hur många teer behövs för en kopp hett? Detta är precis det jag är less på, jag vill slimma ned och förenkla hemmet. Använda de befintliga resurser som redan finns. Inte köpa mer och fler. Det räcker ju hur långt som helst med en grön, en svart och ett rött te. När jag städade i skåpet hittade jag alla dessa och inser att jag behöver knappast köpa mer te i år.

2 svar

  1. Jag tror jag måste komma hem till dig och hjälpa till att reducera telagret lite!
    Känner igen mig i den där frustrationen över massa ”onödigheter” som fyller skåpen. Och inte kan man slänga allt med gott samvete heller. Te blir ju aldrig gammal! Och blanda för att minska antalet burkar – nja…

    • JA! Strålande idé kom på te! :)
      Jag näms inte heller blanda, men jag betar av dem mer systematiskt nu. Blev av med en ful plastburk i helgen. Med små steg blir det mer ordning. Behöver heller inte fundera på om jag ska köpa nytt :)

Kommentera

