Skapar en miljö ur ett nystan

För att inte bara drömma om att teckna en serie har jag nu påbörjat att skissa på olika scener och miljöer. Om jag lyckas få ihop handlingen med ett bra flöde och hittar ett bildspråk som jag kan arbeta med så kanske jag kan greja detta. Jag ska försöka att inte kritisera sönder detta lilla nystan av hopp utan verkligen ge den en chans.

2 svar

  1. Spännande!
    Just den här skissen känns som en ny mix – mellan Paljetten och en arkitekt. Både fritt och bundet.

    • Jag ska försöka strypa bort den där arkitekten i mig… det stör mitt estetiska öga. Men det är rätt roligt att bygga hus på papper :)

Kommentera

