Hur många avlagringar tål du?

Men kom igen, vågar du erkänna hur ofta du egentligen diskar din kopp på jobbet? Min kopp diskas ytterst sällan, det kan gå flera veckor mellan gångerna. Konsten är att följa några enkla regler:

  • Drick ur helt så att den torkar mellan gångerna.
  • Använd inte mjölk.
  • Ställ den på din plats.
  • Blås ur smulet på måndag morgon.

Boggaren Annas sida ställde sig frågan om det var dags att diska ur sin kopp med svinto. Min som ni ser på bilden, den kan gott användas hela mars ut…

22 svar

  1. :) snyggt mönster

  2. :) en slags telefonklotter om jag inte minns helt fel…

  3. Snygg patina där. Säkert en smakförhöjare.

  4. Jobbet erbjuder minst hundra koppar. Tar en ny varje gång, och sätter den använda i diskmaskinen. Vips! En skinande ren kopp, fylld med smaklöst automatkaffe. Din kopp har ju själ!
    Men om du nu mot förmodan skulle vilja rengöra den tror jag inte på svinto. Gnugga med salt. Vips!

  5. Pappmugg behöver inte diskas.

  6. Allt kaffe smakar gott, koppen har jag fått från Sofia… :) den har en konstnärs-pinuppa som dekor!

    Men pappmugg… inget kaffe smakar gott ur pappmugg?

  7. Din kopp har oslagbar form. Och färg såväl invändigt som utvändigt. Men den bruna färgen återkommer på utsidan av mina pappmuggar, som dessutom är goda att tugga på efteråt.

  8. Det där skulle jag aldrig dricka ur … jag är väldigt petig och tar oftast nytt glas eller mugg varje gång jag ska dricka något.

  9. Om jag måste tugga kaffet så är det dags att diska ;)

    Jag har en kollega som tar en ny kopp varje gång hon ska fika, men hon är dessvärre dålig på att diska undan efter sig. Så jag brukar smyga över kopparna till hennes hörna för att vi/jag ska behöva stå ut med oredan.

  10. Många hinner det bli i de två, tre koppar jag har på gång samtidigt hemma. Kaffe med sojamjölk ger nog de värsta avlagringarna.

    • Kaffe med sporiasis… önskar att man var utan

  11. Hej Vilken kul och härlig blogg!

    Tack för titten, kommer säkert in igen:)

    Hälsn Helena

    • Tack så mycket :) Välkommen in så ofta du vill!

  12. Tre koppar kaffe dricks under dagen. Den personliga muggen diskas en gång (alldeles innan hemgång).

    Muggen är svartlackerad så eventuella avlagringar syns inte.

    • På plåt- och svetsverkstan där jag jobbar emellanåt har jag en egen kopp som står kvar helt orörd även om det går en vecka! Gubbarna verkar köra samma strategi som jag.
      Det är bara om jag glömmer den ute i produktionen som jag måste svabba av koppen… det samlas ju en massa skrot som far omkring i luften. :)

    • Johan, jag ser att du har en intressant blogg om Autralien. Hur ser det ut på kaffefronten där?
      Har de egna odlingar och hur ser kaffekulturen ut där?

  13. ..till slut behöver man inte brygga kaffet….man bara har i varmvatten….det brygger i koppen…
    :-D

    • Ha ha, jag tror du är värst! :D

  14. tänkte på dig idag! såg en illustration i en tidning i en annons om nybrokajen 11 och undrade om det var du som gjort den. var det du?

    • Nepp inte jag. Jag har bara gjort en enda illustration (vad jag vet) och det var till en konstertaffisch. :)

      • aha men det var en annons om en konsert på nybrokajen 11 (fortsätter hon tjatandes….:)

        • Jag har iaf inte fått uppdraget. Men visst har jag blivit nyfiken på hur den annonsen ser ut :)

Kommentera

