Grafik ~ skissa bilden

Jag har gjort några teckningar som jag inte blev så nöjd med.  Tänker mig att de ska pass bättre som grafik. Så jag har valt ut en bild jag vill jobba med i kroppargrafik. Jag börjar med den högra, med fingrarna…

Efter som originalbilden är för stor för att rymmas på tryckbädden och de papper jag har beställt måste jag förminska bilden. Kalkeringen på plastfilm gör det enklare att spegelvända bilden och ändra storleken fritt då jag jobbar vidare.

I princip alla teckningar jag gör till bloggen skissar jag på plastfilm för då behöver jag bara ha en ungefärlig skiss med blyerts på ett papper och sedan ritar jag upp och förflyttar kroppar och delar av bilden enkelt som jag vill. Sedan använder jag plastfilms-skissen som ett underlag till den slutgiltiga bilden på papper. Jag gillar inte att sudda och kleta när jag ritar med tusch. Min metod kanske är krånglig och bökig men det är ett sätt som funkar för mig.

There are no comments on this post.

Kommentera

