Vilket tryck har du?

Jag har noterat att män ofta spanar in varandras tryck på t-shirts. Det verkar vara ett viktigt kommunikationssätt och ett uttryck för åsikter och peronlighet. Dagen till ära har jag min egentryckta t-shirt från 90-talet. Jag var inne på det där med att tortera sniglar på den tiden…

Hur viktigt är det att ha rätt tryck? Vad uttrycker du?

9 svar

  1. Det är viktigt! Jag kommunicerar mina intressen med tröjtryck. Det kan vara bandtröjor; dvs musik, eller som idag: En T-shirt med referenser till Bladerunner; något som man bara fattar om man har sett filmen och sett den noga… ;)

    Jag gillar din t-shirt. Mördarsniglar ska dö!

    • Du blir lite av ett bevis på att män ofta värdesätter det där med trycket. Är det bara text eller är det även bild du har på Bladerunner-tröjan?
      Blir ju som nyfiken på hur den ser ut.

  2. Åh, jag hade helt glömt din djurplågartröja. Den är fin!
    Intressant iakttagelse – t-shirtstryck som manlig kommunikationsform. Det stämmer ju! Om vi nu tillåter oss att dra alla över en kam. Har ett exemeplar hemma som verkar totalt ovetande om tröjan som budskapsbärare. Eller så är de där hålen och färgfläckarna signaler för något, som en banal kvinna som jag helt enkelt inte förstår.

    • När man är på stan och står i tex kö är det helt uppenbart att killar spanar in varandras tryck på tröjorna. Men att det finns massor med plagg med nonsenstryck gör det hela lite rörigt.

      Dessutom förstår jag inte riktigt det där med reklamtryck… Adidas, Reebook osv. Snacka om statusbärande budskap. Fult tycker jag.

      Män har ju en ganska mager garderob att välja kläder ur, om de ska följa någonslags tråkig norm. Då kanske kreativitet och personlighet speglas i trycket?

  3. Liksom bureborns ”exemplar” är jag nog också ovetande om vilka signaler jag sänder ut. Mitt enda krav på en tröja är att den ska vara mycket vid i halsen. Jumpers finishertröjor får av det skälet oftast hänga i garderoben. Föredrar mörk färg då de inte blir så fort smutsiga (!!). När jag någon gång övertagit tröjor med tryck (bland annat en med en hel dikt på), har jag helst dolt dem under något annat plagg.

    Hittar förresten ingen logik i snigelutrotningsbilden med snigeln i mitten. Strör man salt runt den, när den redan är i salladslandet? Eller är det en piltavla som man ska kasta prick på? Borde göra ont…

    • Man tager ett stycke snigel, strör salt runt den och placerar maten utanför saltringen… sedan inväntar man hunger. Tortyrdöden är ett faktum.
      Notera: jag rekommenderar inte detta, det är av ondo.

Kommentera

