Adekvatsvart

Telefonklottrade och tänkte på det där med kläder. Tänkte rita en kråsblus men tappade orken efter en stund… det är ju sommar ute int´ska man väl då ha allt för mycket på sig! Jag fick faktiskt en kommentar om min klädsel för något år sedan. Det var årets dittills varmaste dag, kanske en 22 grader ute och folk hade redan tagit av sig jackorna och kavlat upp byxbenen. När jag gick in på ett fik i mina vanliga, ofta svarta kläder, för att beställa vid kassan sa mannen: – Men hörrö, du har visst inte fattat att det är sommar ute? Du kan väl inte vara klädd så där? Jag minns att jag tittade ned på mig själv och sa:  – jahaa… och förtod inte på en gång vad han menade. Men efter en halv macka och vid påtåren föll poletten ned.

På något sätt måste det ha bitit på mig för jag försöker nu förtiden hitta ljusare nyanser av svart om det är varmt ute. Det är lustigt hur en kommentar kan fastna så länge. Det kanske inte handlar om att vilja vara till lags, utan att se på sig själv med nya ögon.

3 svar

  1. usch jag har jättesvårt att byta till somriga kläder, hualigen. anstränger mig en del och misslyckas ibland.

    och den här våren hade jag sååå svårt att slita mig från mina knallrosa kängor you know you´ve seen them på bild:)

    och ljusare nyanser av svart… roligt! förstår precis vad du menar!

    • Om man har så coola kängor som du kanske man kan sägas vara somrig hela året! ;)

      • aahh:) gott!

Kommentera

