Sympatibantar

Min kollega bantar. För att ge henne stöd och sympatier har jag sagt att jag också ska hålla någon slags diet. Jag ska inte fika sötsaker, inte äta godis… Men jag kör inte grönskalssoppedieten som hon. Nää, jag äter nästan som vanligt. Men portionerna tenderar att bli små så jag tänker inte på mycket annat än att jag är hungrig hela tiden. Här om dagen blev det till middag: Chips och varmmacka  – Hungrig när jag la mig. Igår kväll åt jag glass och grillad korv, super hungrig när jag vaknade och efter en relativt normal frukost så är jag ändå hungrig. Man blir ju hungrig av blotta tanken på att äta lite, oavsett om jag äter fel och riktigt fett! Nej, det där med banta och diet är inte min grej men snart kanske min kollega har gått ned sina fem kilo *håll en tumme för mig*. Får se om jag vågar berätta om glassen…

2 svar

  1. Haha, hoppas ni slutat banta nu!

  2. Jag är rädd att jag håller samma diet hela semestern ;) Glass och korv toppat med folköl.
    Imorgon ska jag cykla 9 mil för en varmkorv med bröd så det känns ändå rätt ok… Laddar upp ikväll med en vetebulle och folköl. :D

Kommentera

