Snyggaste kvarteret i stan

Det spelar ingen roll vilket väder det är detta kvarter är snyggt varje dag. Jag ser att många tar fram kameran just på denna plats. Tänk att dessa industribyggnader tilltalar så många. En kramell ett stenkast från centrum.

12 svar

  1. härligt!!! mera färg till alla hus!

  2. Ja, det ser ju faktiskt helt okej ut.

  3. …Annars gillar jag kvarteret där jag jobbar också. Gamla ful-hus och vuxna tallar. det får gärna vara lite ruffigt för min del. :)

  4. Det brukar bli ruffigare med tiden, ofta på ett snyggt vis. Slussen är ett bra exempel, tycker jag.

    • Jo faktisk, håller med dig! Jag var där förra veckan när jag skulle till fotografiska och tänkte just på att platsen har en viss atmosfär, tät och myllrande.

  5. Som en myrstack, när det är mycket folk.

    • Vet inte om jag ska hurvas eller skratta åt liknelsen, myror är äckliga

  6. Inte svartmyror. De är fina.

    • Ok, ska tänka på det nästa gång jag drabbas av irrationell panik över de söta kusarna :)
      Lustigt nog kunde jag märka av att fobim lugnade ned sig mot slutet av sommrarna när jag jobbade inom trädgård och råkade ibland gräva upp myrbon. I maj skrek jag och sprang iväg men mot augusti så kunde jag stå kvar och jobba vidare på bara lite längre avstånd. Men riktigt stora bon kunde få mig att snegla på klockan och se om det var dags för en kaffepaus :)

      • Björnen Baloo: ”Och vill du av myror få munnen full
        Så ta en titt under sten och mull”,

        • Jag tänkte inte på Baloo när jag passerade Slussen… ;) Men lär göra det nästa gång

  7. Karameller precis det tänkte jag innan jag läste din text .. vilket lyckat område, verkligen tilltalande.

Kommentera

