Ur gömman

Hittade denna målning i gömmorna idag när jag skulle leta fram en grej. Lite kul att spara arbeten som gått i stå eller som känns misslyckade. Så här efteråt kan jag se både det som gått snett men också potential. Kan se det som en stor skiss till en framtida tavla.

8 svar

  1. Oh, jag översvämmades av tankar när jag såg den här bilden! :-) Först såg jag en filmaffisch för en sci-fi-film, sedan en (och här ber jag om ursäkt för min association) propagandaaffisch för SS tagen ur en Indiana Jones-film och till sist en fantastiskt bokomslag om livets irrgångar. Jag kanske återkommer med ett businessförslag gällande det sistnämnda i framtiden… ;-)

    • Kul att du delar med dig av dina tankar, jag tycker också den skulel kunan funka som bokomslag om den inte vore så gräll :)
      Om du vill göra business så ge mig en vecka så piffar jag till den efter önskemål.

  2. wow! verkligen jättesnygg! det känns som att den aldrig tar slut.

  3. Labyrinten som slukar dig hel! Hjälp!

  4. Får mig att tänka på en dyr Bodumkanna med just ett sånt här elegant mönster runt glaset som jag såg för några år sen. Den var lite för dyr, ansåg jag när jag såg den i Bodumhuset i Köpenhamn. Gillar annars det labyrintiska mönstret skarpt..

  5. Att göra dem är roligare än att titta på dem, tycker jag. Ibland lessnar jag och gör dem inte på länge… men så kliar det i fingrarna och jag återvänder till ämnet igen men ny klar blick :)

    Länge sedan hade jag en idé att göra vaxduk av labyrintmönstret…

  6. I rummet (den långa korridoren) blir man stoppad av det gråa järngallret, men i den plana labyrinten är alla vägar tvärtom öppna…Tanke bakom?

  7. Nope, där av kan avbrott i arbetet ha uppståt….

Kommentera

