Generationsklyfta

– En sån får ni också killar, när ni blir stora.

9 svar

  1. !!! ??? !!! :-)

    Undrar lite kring alla dina spännande teckningar här. Stannar de i bloggosfären eller visar du dem i något annat sammanhang. Bok?
    En del av dem (som bilden ovan?) är kanske beroende av att ses i dator?

    • *S*

      De flesta stannar i bloggen. En del har jag sålt/gett bort. En del har jag vidareutvecklat till grafik. Men ibland har jag gjort en vändning och gjort bloggbild av ”konst”. Ingen har blivit kommersiell illustration, ännu. En affischteckning har jag däremot visat som bloggteckning som jag fick betalt för.
      :) Rörigt, ja visst!

      För mig är det intressant att se och känna efter vad som kan bli fri från texten jag skriver här på bloggen. För ibland har jag ju gjort en bild och sedan kommer orden. Men ganska ofta kommer ju bilden efter att jag har tänkt skriva.

      Teckningen i inlägget är som du säger beroende av fotogarfiet… men flera av teckningarna går att bryta loss från bloggkontexten och presentera i en annan form.
      Tex en bloggteckning med en naken kvinna och en ung flicka som suger i ett sugrör… Där tog jag bort kvinnan och använde flickan till en offentlig utsmyckning som numera hänger i en matsal på ett sjukhus.
      De var lite känsliga för tuttar… Så lite censur får jag ju tåla ;)

      Igår såg jag förresten hälsningen i gästboken på konsthallen. Kul sammanträffande att du kände igen ”mig”. Hur långt blev längdistansen tro?

      • Tack, då har jag fått lite kläm på hur det fungerar. Hur som helst tycker jag att dina teckningar här är en skatt som många borde se ( och då borde i och för sig nätet vara ett praktiskt forum även om det inte ger direkt inkomst).

        (Ja, det blev ett bra långpass för mig (eller jumper om man ska vara petnoga). Tog som vanligt buss till Upplands Väsby och sprang en krokig väg hem i medvinden med en extra slinga så att det blev 20 km).

        • Jo jag ser bloggen som en avkoppling och ett nöje. Kanske därför den sporadiska och ketchupartade uppkomsten av nya bilder:)

          Det ät jätteroligt att visa bilderna och ibland få något skrivet, men jag är ingen ambitiös bloggare.

      • (Sorry, det kom tydligen med en punkt för mycket i adressen så min kommentar måste godkännas).

        • Lugnt, jag modererar så gärna:)

  2. Saknar dina inlägg!

    • Jag med! Har liksom inte tagit mig tid… Jobbar med en ny utställning och har sluttampen kvar på en offentlig grej. Men jag lär skriva/rita något snart:)

  3. […] några dagar sedan fick jag en fråga om hur jag använder och om jag visar mina bloggbilder på annat sätt än här på PaljettenQ. Det […]

Kommentera

