Tiden rinner iväg

Med glädje ser jag dagarna snabbt glida förbi. Snart är det klappat och klart. Alla måsten är avklarade och det återstår bara en vecka. Sedan är jag ”ledig”. Den här veckan ska jag hänga en utställning. Det ska bli kul att se mina verk i en ny kontext,  i ett nytt rum och en ny skara betraktare. Min inställning till abetet har ju varit rätt dyster den senaste tiden och jag har inte känt någon glädje. Men jag ser fram emot vernissagen på lördag. Jag behöver inte låtsas bara gilla minglet och pimpla survin och knapra salta pinnar.

Vernissagen är världslig. Det är tiden efteråt jag ser fram emot. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Men vet att jag måste söka arbete, pengar är typiskt bra att ha. Men huvudsaken nu är att komma i balans med kropp och själ. Peta hål på den där orkeslösa bubblan jag befinner mig i.

Spark i baken, nypa mig i armen, klappa mig på kinderna, skaka liv i mig, ge mig en elchock. Eller en enkel kungfuspark över njurarna!

 

4 svar

  1. Nej … ingen spark över njurarna, fråga mig.
    Men du så fin målningen är här uppe, den talar till mig men inte vet jag vad den säger :)
    Lycka till nu med utställningen och ha det bra.
    Kram

    • :) Nej, ur ditt perspektiv är ju njurar ett big no no att sparka på. Inte ens bildligt talat.
      Att hålla utställning i ”hemstaden” är lite av en semester. Hängningen tog två timmar, resterande tid går jag ut på promenader och sippar kaffe med pappa. Ledig ett par dagar fram till vernissagen.

      • Det tycker jag om att höra, njut av friheten och samtalen med pappa din. Kanske kan ni åka lite pulka någon dag? Skulle inte det vara en kul utmaning för pappa din? ;)
        Kram

        • Ha ha ha, ingen av oss är i form att åka pulka, inte efter första åket iaf (ner kommer man alltid) … men det vore en komisk syn! :)

Kommentera

