Lättrubbad behöver en knuff

Jag kan med en smula avund läsa en del bloggar som har så mycket att säga. Skribenterna verkar ha en osinlig källa av ämnen att orda om.

Sedan smartphonens inträde i mitt liv har jag liksom inte lyckats finna den där spontana och naturliga hanteringen av bilder till bloggen. När jag fixar dem i luren blir de apfula när jag lägger upp dem direkt där ifrån. Inte för att jag nu har tecknat så mycket som passar sig här… jag har inte tecknat på länge. I stället har jag lönearbetat och dränerat både tid och lust att teckna lite på skoj.  Jag brukar tappa fästet ibland för att återkomma. Det kommer.

Jag kanske borde hitta en bra app som gör snygga bilder, tips?

Jag vill ha något snyggt, spännande och något att leka med.

4 svar

  1. Som helt färsk smartphoneanvändare har jag inga tips att komma med. Fattar inte hur folk hitta nåt vettigt alls i denna app-djungel. :-)

  2. Jag får nog helt enkelt ändra bloggens format så att den passar mitt dagliga användade av smartphonen :)
    Men visst är det trevligt med allt nytt? Hur trivs du med din ?

  3. om det är bilder som i foton du menar så är hipstamatic-appen och instamatic-appen kuliga. man kan göra massa där. tar ett foto skriver ett inlägg till det eller skriver ett inlägg o lägger in ett ”gammalt” foto:)

    jag bloggar så himla lite nu, kanske för att jag använder internet mest i min iphone nu och då tycker det e krångligare att skriva låååååånga blogginlägg.
    såna jag gillar mest:)

    • Ja, samma för mig. Jag har dessutom hamnat i en internetskugga… är som inte så sugen att surfa och hämta input från nätet längre.

Kommentera

