Skolbänkstankar

Bleka minnen från skolgång på 80 talet. Avgångsbetyg och kursintyg. Kopierar och suckar över att jag så väl minns hur tungt det var att plugga in för prov och att jag kämpade mot ointresset. Siffrorna visar tydligt hur vissa ämnen intresserade mig, andra inte. Matte var boooring, fysik och kemi var hur roligt som helt. Teori och praktik i sitt esse. Synd att jag inte går grundskolan nu idag. Jag skulle ha så mycket högre motivation. Jag har blivit lite av en expert på att göra tråkiga saker.

Ett svar

  1. Den stora fördelen med att bli vuxen är att man idag själv får välja att studera sådant som intresserar en. Det ökar onekligen motivationen… :-) Själv led jag svårt genom desamma kemilektioner som du uppskattade, men gled lättare igenom mattelektionerna. Nivån på undervisningen får nog dock sägas vara…eh…under all kritik utifrån dagens standard. :-)

Kommentera

