Lyfter pennan för varje ögla

Tankeprocesser och checklistor. Varje dag är fylld av trådar som knyts ihop binds upp i väntan på tillfälle att nysta vidare. Men för varje tanke, varje handling sker ett, inte flöde, utan stegvis trampande framåt.

Det slår mig att för varje ögla lyfter jag pennan att garnet består av tusentals lösa former. I min teckning.  Idag tecknar jag, imorgon jobbar jag natt, och det toppar jag med att plugga lite. Jag är mer effektiv än på länge. Men har jag verkligen rätt garn?

 

There are no comments on this post.

Kommentera

