Tågympa och fingertoppskänsla

Det är oftast inte speciellt svårt att rita händer och fötter.  Det är ju bara fem brutna korvar på en stump.  Men att först teckna dem år ut och år in i samma storlek har gett mig problem nu när jag försöker mig på att förstora formatet. A4 är min stadardiserade inställning. När tårna börjar bli  fem centimeter långa är det lite viktigare med var och hur de formar sig. Eller så får jag kräva att betraktaren promenera bort en bit för att se med A4 proportionerna….

Men jag är en lat varelse, jag orkar inte ge en förklaringsmanual på hur man ska se på mina grejer. Lika bra att göra rätt från början. Idag har jag jobbat med att få två stor-tår att hänga i luften, inte stå på marken. Det har sugit musten ur mig. Nu längtar mina egna tår hem till soffkuddens höjder där jag kan knipa med dem i luften och låtsas klämma åt Mentalisten och någon doktor. Jag klämmer dem alla.

2 svar

  1. Det ska vara du, som tycker det är enkelt att få till fingereländena. Pumlan klagar alltid över mina tafatta försök. Tycker de liknar gamla grenar. Eller möjligen spetsiga prinskorvar.

    • Ja….? Många har ju fingrar som prinskorvar och knotiga labbar… alla varianter finns där ute. Till och med de med för många eller för få. Alla får vara med ;)

Kommentera

