En spilld tanke torkas upp

Vaxduk-2003-webb

Hos bloggaren Gester har på ett fint sätt godkänt mitt sätt att ”klottra” och i en kommetar både hos honom och mig har Sara-Vide nämnt Anders Widoffs vaxdukar…  nu måste jag komma med en bekännelse. Jag har en dröm, att låta göra en vaxduk i stor upplaga. Någongång. När jag har lärt mig att göra rapporter som inte är tråkiga och banala. Övning ger kanske en tuff duk i framtiden.

5 svar

  1. Ja nån måste ju göra vaxdukar också. Konstigt, jag har inte tänkt på det, att det ligger en konstnär bakom såna också. Jag tror dina vaxdukar skulle bli grymma.

  2. Jag tror att det finns en speciel titel för dem som skapar mönster till textilier, de finns skitduktiga sådana och det är rätt komplicerat att få det att se snyggt ut.
    Annars kan man lämna in en rulle med egenhändigt målad textil i småland för vaxning, de tar tyvärr bara emot 20 meters rullar och det känns ju lite jobbigt att måla 20 meter ”unika” labyrintmönster :)
    Så jag får helt enkelt lära mig knepet!

  3. Den där de Geer-snubben håller väl på med sånt, har jag för mig.

  4. Känner mig hedrad att vara någon som godkänner konst som kanske är inte fullt så laglig. Den eventuella ironin i det hela med tanke på diskussion om A.O tänker jag inte på :-)
    Fast jag kan väl erkänna att med ett perspektiv och en viss eftertanke på det hela så skulle jag nog har formulerat mig lite annorlunda.

  5. *skrattar*… vi låter det vara.
    Jag ska nämligen ta mig ut på nästa klotter under torsdagen. Men jag får se om vädret och tiden tillåter mig. :)

Lämna en kommentar