Musikhelvete

Att tala är silver och att tiga är guld. Morgonen väckte mig med ett nynnande på en av de mest hatade låtar jag kan komma på. Queen och låten Radio-ga-ga. Gudarsskymmning vad den är tråkig, den tar ju ALDRIG slut! Man kan nästan säga att jag vaknade av tristes. Så jag tänkte höra med er vilka tre hatlåtar ni kan komma på. Motivera gärna varför.

Mina tre är:

Queen – Radio ga-ga, den är monoton, lång och gapig. Den spelades alltid på radion och det gick inte att ”inte lyssna”. Den är som en påflugen clown i örat.

Witney Huston – I will Always Love You, den är en skymf mot Dolly Parton som gör den så mycket bättre. Huston sjunger den för högt, utan känsla och dessutom förknippar jag den med en jobbig dag. Jag var gallerivakt och febrig. En installation som var ett mjukt stort tält blev så inbjudande att jag efter två timmar med Hustons gräsliga låt la mig där för att vila. Det var kallt och jag var jättesjuk med huvudvärk. Då är inte den låten något man vill lyssna på, om och om igen – det var tortyr!

Björk- Like a Moutain. Den är fin, den är jättebra! Men jag klarar inte av att lyssna på hennes röst. Jag får symptomatiskt astma när jag hör (bl.a.) den låten. Hennes inandningar är hesa, lite som andetag som smeker över sträv sammet. Den låten är ett Big No-No trots att den är bra. Den har jag också lyssnat på i ett galleri då jag jobbade. Det var också en tortyr och jag stängde tillslut av musiken då det inte var några besökare där.

6 svar

  1. Nr 1, nr 2 och nr 3: Samtliga låtar med Eric Gadd…

  2. Btw… Jag tycker att Radio ga-ga är en bra låt *ser ursäktande ut*

  3. Han finska Nominens låt är hopplös…blir galen av att höra på eländet.
    Beatles Yellow Submarin har jag alltid haft svårt för, den får mig att må dåligt på något vis.
    Den där Eniya vet inte hur hon stavar men jag tål inte hennes röst.. brr ryser så hemsk musik och allt låter likadant.
    Så var det med det..
    Kram

  4. Ni kommer med fler hatlåtar. Yellow Submarines är verkligen en tråkig låt!
    Jag kom på nu under helgen att Rober Wells har en viss tangentföring på sitt piano som får mig att huka mig varje gång jag hör honom.

    Enya är för mig stressframkallande. Jag har försökt teckna kroki när de spelade henne och jag fick lov att be dem stänga av innan jag fick panik…*S*..l. samma när jag var på spa och fick ansiktsbehandling med relax… hopplöst att lyssna på ledsna valar, det är inte avslappnande.
    Erik Gadd har jag förträngt för att han bara har den där reklamjingeln just nu för tillfället. – Hemsk!

  5. Jag kan inte komma på några hatlåtar faktiskt men Mikael Wiehes ”Titanic (Andraklasspassagerarens sista sång)” kan jag bara inte lyssna på på grund av texten.

  6. Hatet kan just vara texter också…så den är verkligen godkänd.
    Jag tycker det är svårt att lyssna på Marianne Fredrikssons Flyg du lilla sparvöga… för jag tar den bokstavligt. *S*

Lämna en kommentar